Клас : | ||||
Розділ:
|
Unit 1. Time for School / Час для школи.
| |||
Контрольна робота з англійської мови
| ||||
Тема:
|
На уроці англійської мови.
Розвиток навичок говоріння. (ст. 38-39)
| |||
Мета:
| ||||
o вчити учнів розуміти та використовувати класно-урочне мовлення; активізувати в мовленні та на письмі лексику по темі; розігрувати класно-урочні ситуації (вчитель-учень); вчити висловлюватися про значення англійської мови для суспільства, причини та способи вивчення англійської мови;
| ||||
o формувати навички говоріння, читання, аудіювання та письма; сприяти розвитку пам’яті, мислення, уваги та уяви; розвивати мовну здогадку; сприяти розвитку комунікативних здібностей;
| ||||
o виховувати інтерес до навчання у школі, потребу у вивченні англійської мови; виховувати любов до природи та естетичні смаки; виховувати акторські здібності та ввічливість у спілкування з оточуючими.
| ||||
Обладнання:
|
малюнки та лексика по темі «Осінь»,
лексика (ЛЗ) по темі «На уроці англійської мови»,
звуки та лексика (ФР),
відео вправа по темі «Шкільні уроки»,
нова лексика по темі / Vocabulary Box,
картки з діалогами + пропущені репліки + рука (зелена. червона),
картки із ситуаціями по темі «Вчитель-учень»,
мовленнєві зразки “I learn English because …”.
| |||
ІКТ:
|
ноутбук + відео супровід ходу уроку,
відео презентація вправи,
магнітофон, пісня “Happy Days”, “ABC”,
магнітофон, 9 запис вправи (Впр.2, ст. 38).
| |||
I. Організаційний момент.
Greeting
|
1. Привітання.
- Пісня “Happy Days”. (HO)
2. Бесіда з черговим.
- Who is on duty today?
- What day / date / month is it today/now?
- Who is absent? Why?
|
Song “Happy Days”.
| ||
Warm up
|
3. Введення в іншомовну атмосферу.
- Бесіда по темі.
- What season is it now?
- What are autumn months?
- What is the first/second/third autumn month?
- Утворення речень з даними словами.
Look at the blackboard, choose the words about autumn and make up 2 sentences to describe it.
o warm
o beautiful
o flowers
o rich
o grass
o leaves
o vegetables
o harvest
o school
o children
|
Малюнки по темі «Осінь. Погода».
Картки зі словами по темі «Осінь».
| ||
Theme and Aims
|
3. Запис дати та повідомлення теми і мети уроку.
- Look at the words that are left at the blackboard. How do you think what are they about? … Yes, all of them are connected with English and today we are going to speak about our English lessons.
And by the end of the lesson you will be able to:
Ø to understand and use classroom language;
Ø to use words and word-combinations on the topic;
Ø to act out classroom situations.
|
Unit 1. Time for School
Lesson 4. An English Test
At the English Lesson
By the end of the lesson you will be able:
Ø to understand and use classroom language;
Ø to use words and word-combinations on the topic;
Ø to act out classroom situations.
|
II. Основна частина уроку.
Lexical
Warm up
|
1. Лексична зарядка по темі.
- Активізація лексики в мовленні. Читання та переклад.
Have a look at the blackboard. Let’s read and translate the words.
- Розташування слів у алфавітному порядку.
Now let us put them in the alphabetical order.
o alphabet
o (the)Internet
o letter
o pen-friend
o picture
o school
o song
o sound
o story
o subject
o test
o word
|
(ЛЗ) Картки зі словами по темі “At the English Lesson”.
| |||
Phonetic Drills
|
2. Фонетична руханка по темі.
- Практикування у вимові слів із звуками [p], [t], [k].
How many letters are there in the English alphabet?(26 letters)
Besides letters there are sounds.What sounds do you know?
What do you know about sounds [p], [t], [k]? (explosions)
|
(ФР) Листок зі словами.
| |||
Check on HW / Reading
|
3. Перевірка Д.З.
- Впр.2, ст.34.
Read and guess the words in the letter.
| ||||
Vocabulary Practice
|
4. Активізація лексики.
- Вимова слів по темі “School Subjects”.
Listen and repeat.
- Впр.3, ст. 42.
I’m sure you like the games. Now let us have a look at the screen, read and guess the subjects.
|
Слова «Шкільні предмети».
Відео-вправа.
| |||
Rest
|
5. Фізкультхвилинка “Hands Up”.
| ||||
Reading
|
6. Розвиток навичок читання по темі «Класно-урочне мовлення».
- Ознайомлення з новою лексикою по темі.
to learn – вчити, дізнаватися
to copy – списувати
to mean – означати
quiet – тихий, спокійний
in English – англійською мовою
- Впр.1, ст.38.
Read some sentences you can often hear in your class.
Divide them into two columns: for a teacher and for a pupil.
|
Vocabulary Box
*Визначення ролей «вчитель», «учень».
| |||
Group Work
|
7. Робота в групах.
- Впр.2, ст.38.
Now you will work in groups. Make your groups of four.
Read the dialogues and fill in the missing sentences.
You have 1-2 minutes.
1) I’ve finished.
2) Here you are.
3) May I go out?
4) Can you say that again, please?
5) How do you say “бджола” in English?
6) Come in, Ted.
|
Group Work
Діалоги + репліки+
рука (зелена, червона)
| |||
Listening
|
8. Розвиток навичок аудіювання.
- Впр.2, ст. 38.
Let’s check your answers.
If your answer is true raise a green hand. If it’s false – a red one.
| ||||
Role Play
/ Pair Work
|
9. Рольові ігри по темі «Вчитель - учень».
- Розігрування ситуацій по темі.
Work in pairs.
Act the dialogues on the following situations out.
Classroom Situation №1
(A teacher and a pupil)
You are a teacher and a pupil. Ask about the pupil who is on duty today and who absent is.
Example:
T: Who is on duty today?
P: I am on duty today.
T: Who is absent?
P: All are present.
T: Thank you. Sit down.
Classroom Situation №2
(A teacher and a pupil)
You are a teacher and a pupil. Ask about the home task for today.
Example:
T: What do we have for home task?
P: Our home task is ex.1 on page 33.
T: Thanks.
Classroom Situation №3
(A teacher and a pupil)
You are a teacher and a pupil. Ask the pupil to show you his notebook and check it.
Example:
T: I would like to see your notebook, Tom.
P: Here you are.
T: This is very nice and tidy. Well done.
Classroom Situation №4
(A teacher and a pupil)
You are a teacher and a pupil. Ask the pupils to open their books and check the exercise.
Example:
T: Open your books on page 33.
Who wants to answer the questions?
P: I want.
“What is your favourite subject?”
My favourite subject is English. It’s nice.
Classroom Situation №5
(A teacher and a pupil)
You are a teacher and a pupil. Ask the pupil about the meaning of words and translating them into English.
Example:
T: What does favourite mean?
P: It means «улюбленний».
T: And how do you say «урок»?
P: “A subject”.
T: That’s correct.
|
Ситуації для рольових ігор в парах.
| |||
Writing
Game
|
10. Розвиток навичок письма.
- Впр.4, ст. 39.
Write: Why do you learn English?.
Use the ideas from the exercise.
I learn English because I want to
Þ write e-mails in English.
Þ be good at English.
Þ speak over the phone to people from other countries.
Þ travel to other countries.
Þ watch films in English.
Þ read English books.
Þ sing English songs.
Þ work and play with a computer.
11. Гра на відгадування по темі "Шкільне приладдя".
|
Мовленнєві зразки.
|
III. Заключна частина уроку.
Homework
|
1. Запис та пояснення виконання домашнього завдання.
Ex.1, p. 38. (вивч. 4-6 запитань);
Ex.4, p.39. (напис. 3 речення);
* написати діалог по темі.
|
Summarizing
|
2. Підведення підсумків роботи учнів на уроці.
Мотивація та виставлення оцінок.
Підсумок уроку.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий